‘Wildgroei’ aan politieke debatten

“Democratie is geen spelletje. Het is iets kostbaars, daar moeten we zuinig en zorgvuldig mee om gaan.”

Jaap Koning (D66) is heel beslist hoe inwoners en lokale politiek in Enkhuizen hun stad sámen vormgeven. “Discussie, debat en besluiten vinden plaats in de Gemeenteraad. Het kan in deze tijd niet meer zo zijn dat allerlei belangenverenigingen via hun zelf geregelde debatten het gras voor de voeten van de inwoners wegmaaien”.

Een bloemlezing: sportverenigingen, lokale ondernemers, FNV, regionale ondernemersvereniging, een lokale politieke partij, horecabedrijven, etc., etc. Allen met dwingende eisen over deelname en zelf gedefinieerde stellingen. Vooral de suggestie wekkend erop gericht te zijn om, ver voor de verkiezingen, de eigen belangen veilig te stellen. Slachtoffer hiervan is het algemeen belang voor de stad Enkhuizen. D66 staat voor een zuivere politiek. Het lijkt onverstandig om deze wildgroei te stimuleren.

Wij zullen ons dan ook beperken tot debatten georganiseerd door onafhankelijke instanties zoals WEEFF.

Gepubliceerd op 01-03-2018 - Laatst gewijzigd op 22-11-2018