Onze visie voor Enkhuizen

Lees hier ons verkiezingsprogramma 2018-2022

Een kleine stad van 20.000 die één miljard mensen voedt.

Wij zien een Enkhuizen met een betrokken samenleving. Wij zien een Enkhuizen die de morele verantwoordelijkheid neemt voor het houden aan de klimaatdoelen. Een Enkhuizen waarin wij samen werken om de binnenstad leefbaar te houden voor iedereen. Waarin duurzaamheid een vast onderdeel is van élk raadsvoorstel. Waar het historisch karakter van de stad op ons netvlies staat. Een stad waarin de fietser en de wandelaar leidend zijn in het verkeer. En waarbij zelfs de gedempte havens weer open kunnen zijn. Een stad waarin onze kinderen veilig buiten spelen.

Wij willen een gemeente met aandacht voor maatschappelijke initiatieven. Waarin onze economische motor; de zaadveredelingsbedrijven, het midden- en klein bedrijf, de nautische bedrijfstak, de aandacht krijgen die ze verdienen. Enkhuizen voedt nu al meer dan 500 miljoen mensen per dag. In de toekomst maken wij hier samen meer dan 1000 miljoen van. Dit kan met een gedifferentieerd woningaanbod voor huidige en toekomstige burgers.

Wij zien een Enkhuizen waarin het geld besteed wordt aan zorg en minder aan regelgeving. Waarin zorgprofessionals niet meer last hebben van een lading aan overbodige nodeloze regels. En waarin professionals en vrijwilligers samenwerken. Een Enkhuizen waarin de zorg voor de patiënt op nummer 1, 2 en 3 staat.

Meer weten? Lees ons verkiezingsprogramma “Onze visie voor Enkhuizen“. Steun je ons hierin? Stem dan D66 Enkhuizen op 21 maart 2018. Voor vragen kan je contact opnemen met onze lijsttrekker Jaap Koning via 06 – 51639687 of via jaap.koning@me.com

Met optimistische groet,

Jaap Koning