woensdag 31 januari 2018

Meer invloed voor inwoners op hun wijk en de stad

“Als we als Enkhuizenaren écht invloed willen hebben op wat er in onze buurt en omgeving gebeurt, dan moet de lokale politiek daar de voorwaarden voor scheppen.” Jaap Koning (64) is overtuigd: de huidige tijd vraagt om meer impact van inwoners op het reilen en zeilen in de stad en op de toekomst.

Goed bestuur

“In de maatschappij van nu is het niet meer voldoende dat mensen alleen bij de gemeenteraadsverkiezingen hun stem kunnen laten spreken. Wie wil en kan, moet invloed kunnen hebben op alle momenten die ertoe doen: om te zorgen dat Enkhuizen als stad een fijne plek blijft om te wonen, werken en leven. De overheid verwacht van burgers meer verantwoordelijkheid nemen. En we willen en kúnnen samen ook veel voor elkaar krijgen. Dat zie je in burgerinitiatieven op allerlei gebieden.”

De belangrijkste voorwaarden? “Openheid en duidelijkheid. De plek waar het gesprek en de besluiten over onze stad voortdurend én vier jaar lang moet plaatsvinden, is óp het podium. Niet ergens tussen de coulissen of ‘backstage’ in een achterkamertje.”

Lees ons verkiezingsprogramma “Onze visie voor Enkhuizen“. Steun je ons hierin? Stem dan D66 Enkhuizen op 21 maart 2018. Voor vragen kan je contact opnemen met onze lijsttrekker Jaap Koning via 06 – 51639687 of via jaap.koning@me.com